Op maandag 9 september vertrokken onze brugklassers naar de kamplocaties Hengelo en Putten. Enthousiast, maar ook een beetje zenuwachtig, stapten de leerlingen in de bus, op weg naar een week vol studie en spel.
Op beide kamplocaties maakten de brugklassers tijdens de studie-uren kennis met de eerste beginselen van ons daltononderwijs.
Tijdens deze studie-uren werden de daltonuren nagebootst om de leerlingen voor te bereiden op de praktijk. De leerlingen werkten aan hun kamptaken, keken deze na en tekenden deze kamptaken af bij hun leerlingmentoren.
De leerlingmentoren probeerden hierbij hun docenten zo goed mogelijk te imiteren. De leerlingen leerden ook met behulp van hun lesrooster, het daltonrooster en de praktijktips van hun leerlingmentoren, een planning te maken voor de eerste weken na het kamp. Deze planning is vervolgens ingevoerd in Magister.
Maar naast het studiedeel was het ook heel belangrijk dat de leerlingen elkaar, hun vier leerlingmentoren en hun mentor goed leerden kennen. Daarvoor was er door de leerlingmentoren een gevarieerd en intensief sport- en spelprogramma uitgewerkt.
Na een vermoeiende week keerden we op vrijdagmiddag terug op de Dalton. Klaar voor een voorspoedige carrière op de Dalton!
Romein in de klas